תלמוד ירושלמי -> סדר נשים -> קידושין

פרק א ב ג ד
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת קידושין פרק ג

דף לה, ב פרק ג הלכה ג גמרא  והן אם לא כי לא אחד הוא.  א"ל שנייא היא שהיתה הארץ לפניהן והוא מבקש להוציאה מידם ר' יודה בר סיסין ר' יודה בר פזי בשם ר' אחא ירדו לסימפון בשיטת ר"מ דקידושין.  ר' חנניה חברין דרבנין בעא למה לי כר"מ אפילו כרבנין.  לא כן אמר ר' אבהו בשם ר' יוחנן סדר סימפון כך הוא אנא פלן בר פלן מקדש ליך אנת פלנית בת פלוני ע"מ ליתן ליך מיקמת פלוני ומיכנסיניך ליום פלן.  ואין אתא ולא כנסתיך לא יהוי לי עליך כלום.  ויאמר על מנת שלא לכפול תנייו.  אילו לא כפל תנייו מי עקר קידושין.  א"ר יוסי בי רבי בון בכל אתר אית לר"מ ממשמע לאו את שומע הין והכא לית ליה.  אמר ר' מתניה חומר הוא בעריות:

דף לה, ב פרק ג הלכה ד משנה  המקדש את האשה ואמר כסבור הייתי שהיא כהנת והרי היא לוייה לוייה והרי היא כהנת עניה והרי היא עשיר' עשיר' והרי היא ענייה הרי זו מקודשת מפני שלא הטעתו:

דף לה, ב פרק ג הלכה ד גמרא  ר' לעזר אמר מקודשת אפילו בעדים.  ר' שמואל בשם רבי זעירא מקודשת לחומרין.  רבי בר אחא בשם רבי אימי ראובן חייב לשמעון סמכיה גבי לוי.  אפירסן לוי.  לית ראובן חייב לשמעון.  הדא דאת אמר בשלא עשו בהערמה אבל עשו בהערמה חייב.

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך