תלמוד ירושלמי -> סדר נשים -> יבמות

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת יבמות פרק טו

דף פ, א פרק טו הלכה ה גמרא  מודה ר' יודה ור' שמעון בעדים.  מה בין עדים.  מה בין צרה.  לא עשו דברי צרה אצל חבירתה כלום.  אמר ר' יוחנן אילו אמרה רבי לעזר מני שמעה ואמרה.  תמן תנינן מי שהיו שתי כיתי עדים מעידות אותו אלו מעידין אותו שנזר שתים ואלו מעידין אותו שנזר חמש.  רב אמר בכלל נחלקו אבל בפרט כל עמא מודיי שיש בכלל חמש שתים שיהא נזיר שתים.  אמר רבי יוחנן במונה נחלקו אבל בכלל כל עמא מודיי נחלקת העדות אין כאן נזירות.  והידינו כלל והידינו מונה.  כלל ההן אמר תרתיי וההן אמר חמש.  מונה ההן אמר חדא תרתי.  וההן אמר תלת ארבע וחמש.  רב אמר הכחיש עדות בתוך עדות לא בטלה העדות.  ר' יוחנן אמר הכחיש עדות בתוך עדות בטלה העדות.  דברי הכל הכחיש עדות לאחר עדות לא בטלה העדות.  רבי יוחנן כדעתיה דמר ר' בא ר' חייה בשם ר' יוחנן הוחזק המונה זה אמר מן הכיס מונה.  וזה אומר מן הצרור מונה.  הכחיש עדות בתוך עדות.  ואף רב מודה שבטלה העדות.  מה פליגין כשהיו שתי כיתי עדים אילו אומרים מן הכיס מונה ואילו אומרים מן הצרור מונה הכחיש עדות בתוך עדות בטל העדות וכרב לא בטלה העדות.  אילו אומרים בתוך חיקו מנה ואילו אומרים בתוך פונדתו מנה דברי הכל הכחיש העדות לאחר עדות לא בטלה עדות.  זה אמר במקל הרגו וזה אמר בסייף הרגו הכחיש עדות בתוך עדות בטלה העדות.  ואף רב מודה שבטלה עדות.  מה פליגין כשהיו שתי כתי עדים אלו אומרים במקל הרגו ואילו אומרים בסייף הרגל הכחיש עדות בתוך עדות בטלה העדות.  וכרב לא בטלה העדות.  אילו אומרים בדרום פנה ואילו אומרים בצפון פנה ד"ה הכחיש עדות לאחר עדות לא בטלה העדות.  חייליה דרב מן הדא רבי שמעון ורבי יודה אומרים הואיל וזו וזו מודות שאינו קיים ינשאו ולא שמיע דמר רבי לעזר מודה ר' יודה ור' שמעון בעדים.  מה בין עדים מה בין צרה לא עשו דברי צרה אצל חבירתה כלום.  מתניתא פליגא על רב אחד חקירות ואחד בדיקות בזמן שהן מכחישין זה את זה עדותן בטילה.  אמר רבי מנא פתר לה רב עד בעד.  א"ר אבון ואפילו תימר כת בכת שנייא היא בדיני נפשות

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך