תלמוד ירושלמי -> סדר מועד -> שבת

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת שבת פרק יא

דף סו, א פרק יא הלכה ב גמרא  לא צורכה דלא אפילו עומד השני:  חוליות הבור והסלע שהן גבוהין עשרה ורחבין ארבעה.  מה אנן קיימין אם בגבוהין עשרה ורחבן ארבעה רשות בפני עצמה היא גבוהין עשרה ואינן רחבין ארבעה הדא היא דאמר רב חסדא בשם איסי קנה נעוץ בר"ה גבוה עשרה טפחים מותר לכאן ומותר לכאן בלבד שלא יחליף.  אלא כן אנן קיימין בשאינן לא רחבים ד' ולא גבוהין י'.  ולא כן אמר חייה בריה דרב כל המעכב דריסה בר"ה נקרא כרמלית.  אמר ר' יודן מה דאמר חייה בריה דרב באמצע.  אבל מן הצד רה"ר מבטלתה.  א"ר יוחנן לית כאן פטור אלא מותר.  תמן תנינן המפיס מורסא בשבת אם לעשות לה פה חייב.  אם להוציא ממנה הליחה פטור.  אר"י לית כאן פטור אלא מותר.  תמן תנינן הצד נחש בשבת אם במתעסק שלא ישכנו פטור.  אם לרפואה חייב.  א"ר יוחנן לית כאן פטור אלא מותר.  תמן תנינן ועל לפסים ארוניות שהן טהורות באהל המת וטמאות במשא הזב.  א"ר זעירא ויאות אם לצורך הדא דתנינן אם לרפואה חייב.  הוי לית כאן פטור אלא מותר:

דף סו, א פרק יא הלכה ג משנה  הזורק ד"א בכותל למעלה מי"ט כזורק באויר למטה מי"ט כזורק בארץ והזורק בארץ ד"א חייב זרק לתוך ד"א ונתגלגל חוץ לד"א פטור חוץ לד"א ונתגלגל לתוך ד"א חייב:

דף סו, א פרק יא הלכה ג גמרא  מתני' בשאין שם חור.  אבל אם יש שם חור מחלוקת ר"מ וחכמים.  על דעתיה דר"מ בין שיש בו ד' על ד' ובין שאין בו ד' על ד' את רואה את הכותל

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך