תלמוד ירושלמי -> סדר זרעים -> ביכורים

פרק א ב ג
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת ביכורים פרק ב

דף ח, א פרק ב הלכה ב גמרא  טעונין הבאת מקום דכתיב (דברים יב) והבאתם שמה עולותיכם וזבחיכם ואת מעשרותיכם ואת תרומת ידכם.  תרומת ידכם אלו הבכורים.  דכתיב (דברים כו) ולקח הכהן הטנא מידך.  עד כדון מעשר בכורים מניין.  כיי דאמר רבי יעקב בר אחא בשם רבי לעזר הקודש הקודש העליון במשמע.  וטעונין וידוי דכתיב (דברים כו) וענית ואמרת לפני ה' אלהיך.  עד כדון מעשר בכורים מניין.  כיי דאמר רבי יעקב בר אחא בשם רבי לעזר הקודש הקודש העליון במשמע.  ואסורין לאונן דכתיב (דברים כו) לא אכלתי באוני ממנו.  עד כדון מעשר בכורים מניין.  כיי דאמר רבי יעקב בר אחא בשם רבי לעזר הקודש הקודש העליון במשמע.  תנינן כל אילין מילייא ורבי שמעון פליג וגבי וידוי לית רבי שמעון פליג.  וידוי זו קרייה ולית ר' שמעון פליג דכתיב וענית ואמרת.  כיני מתני' ואוסרין כל שהן מלוכל בירושלים רבי שמעון מתיר וגדוליהן אסורין מלוכל בירושלים ורבי שמעון מתיר ואף לזרים ואף לבהמה רבי שמעון מתיר ואוף רבנין מודיי ליה.  מן [מה] דו מותיב לון אין אתם מודין שהן מותרים לזרים שהן מותרים לאכילת בהמה.  ויש מחיצה לאכילת זרים ויש מחיצה לאכילת בהמה כשם שאין מחיצה לזרים כך אין מחיצה לאכילת בהמה.  רבנין אמרין ירושלים עשו אותה כדבר שיש לו מתירים כמה דתימר דבר שיש לו מתירין אוסר בכל שהן ודכוותיה ירושלים אוסר בכל שהן.  מה פליגין רבי שמעון ורבנין בגידולין אבל בעירובין אוף רבי שמעון מודיי.  מה בין עירובין מה בין גידולין.  עירובין בעיינן הן גידולין כבר בטלו.  כמה דרבי שמעון מודי לרבנין בעירובי מעשר אבל בעירובי בכורים כגידולין הן.  וכן היה רבי שמעון אומר אין הבכורין אוסרין את עירוביהן וגידוליהן מלוכל בירושלים.  מה בין מעשר מה בין ביכורין.  מעשר אין לו עלייה בכורים יש להן עלייה.

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך