תלמוד ירושלמי -> סדר זרעים -> מעשרות

פרק א ב ג ד ה
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת מעשרות פרק ג

דף יז, א פרק ג הלכה ד משנה  האשכול וכן ברימון וכן באבטיח דברי רבי טרפון.  רבי עקיבה אומר מגרגר באשכול ופורט ברימון וסופת באבטיח.  כוסבר שהיא זרועה בחצר מקרטם עלה עלה ואוכל ואם צירף חייב.  סיאה ואיזוב והקורנית שבחצר אם היו נשמרים חייבין.  תאינה שהיא עומדת בחצר ונוטה לגינה אוכל כדרכו ופטור.  עומד בגינה ונוטה לחצר אוכל אחת אחת ואם צירף חייב.  עומדת בארץ ונוטה בחוץ לארץ או עומדת בחוצה לארץ ונוטה לארץ הכל הולך אחר העיקר.  ובבתי ערי חומה הכל הולך אחר העיקר.  ובערי מקלט הכל הולך אחר הנוף.  ובירושלם הכל הולך אחר הנוף:

דף יז, א פרק ג הלכה ד גמרא  תני נותנין לו שהות לפצע בה פעם ראשונה שנייה שלישית.  רבי יונה בשם רבי זעירא שאל ליקט את השנייה בתוך כדי שהות השנייה נטבלו שתיהן.  ר' לעזר בי רבי שמעון אומר שלש בימינו ושלש בשמאלו ושלש בפיו רבי אלעזר בי רבי שמעון על ידי דהוה אכלן הוה משער גרמיה כן.  ר' לעזר בי ר' שמעון אזל לגביה ר' שמעון בי ר' יוסי בן לקוניא חמוי הוה מזג ליה והוא שתי מזג ליה והוא שתי.  אמר ליה לא שמעת מן אבוך כמה אדם צריך לגמות בכוס.  אמר ליה כמות שהיא אחת בצונין שתים בחמין שלש ולא שיערו חכמים לא ביינך שהוא נאה ולא בכוסך שהוא קטן ולא בכריסי שהיא רחבה.  והוה רבי יהושע בן קרחה צווח ליה הלא בר חמרא.  אמר ליה למה את צווח לי כן.  אמר ליה עד דערקת ואזלית לך ללודקיא.  אמר ליה ולא קוצין כסיחין כסחתי.  אמר ליה ולא היה לך לילך לסוף העולם להניח בעל הגינה שיקוץ את קוצין.  נתגלגלה מאיליהו מהו מחזרתה כמה דתימר תמן מחזירן למקומן ואוכל ואוף הכא כן.  תמן במחזירן במקום פטור ברם הכא במחזירן למקום חיוב.  מה דמי לה היה עומד בראש התאנה מה את עביד לה בעומד בעיר בעומד בשדה.  ייבא כהדא היה עומד בעיר ואמר יודע אני שהפועלים שוכחין עומר שבמקום פלוני ושכחוהו הרי זה שכחה דכתיב בשדה ושכחת ולא בעיר ושכחת.

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך