אם אתה לו שמעני - שעורו, אם אתה אם תשמעני, וענינו כמו אם אתה תשמעני, ובא הכפל לנחץ הענין, כמו סורה אדני סורה אלי (שופטים ד יח), הטוב טוב אתה (שם יא כה), וכן ולאמר עליו לאמר (דהי"ב לב יז), וכן ואני אנה אני בא (להלן לז ל), ופניתי אני, וראיתי אני (קהלת ב יב יג).), כי כל העדה כלם קדושים (במדבר טז ג), כלם רידוף הענין. וכן על דעתי אם מחוט ועד שרוך נעל ואם אקח (לעיל יד כג), שעורו אם מחוט ועד שרוך נעל אקח מכל אשר לך: או יאמר, אם אתה כאשר אמרת, כלומר שפיך ולבך שוים בענין, ואם תשמעני. וכן ויאמרו להם אחיהם מה אתם (שופטים יח ח), ודומה ללשון הזה על דעתי למה זה אנכי (להלן כה כב), אולי זה דעת אונקלוס שאמר אם את עבד לי טיבו, שתעשה רצוני כאשר אמרת