תלמוד ירושלמי -> סדר נשים -> קידושין

פרק א ב ג ד
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת קידושין פרק ג

דף לב, א פרק ג הלכה א גמרא  מעילתה ספק.  הרי את מקודשת לי שלשים יום הרי זו מקודשת.  מה בין הקדש ומה בין אשה.  מצינו הקדש יוצא בלא פדיון.  ולא מצינו אשה יוצאה בלא גט.  הן אשכחנן הקדש יוצא בלא פדיון כר"ש דר"ש אמר נכנסין ולא נותנין אמר רבי יוסי בי רבי בון תיפתר דברי הכל בשדה מקנה.  הרי זו גיטה שלשים יום אין זה גט כריתות.  אמר רבי יצחק בר לעזר הדא דאת אמר מקודשת בשקידשה בכסף אבל אם קידשה בשטר הואיל ולא למדו כתב קידושין אלא מגירושין.  מה בגירושין אינה מגורשת אף בקידושין אינה מקודשת.  רבי אבהו בשם רבי יוחנן הרי זו עולה לאחר שלשים מכרה בתוך שלשים אינה מכורה.  הקדישה לא קדשה.  ליידא מילה א"ל לאחר שלשים לשייר לו גיזה ועבודה.  תלוש מן הקרקע הזה שיקנה לך לאחר שלשים יום מכרו בתוך שלשים יום אינה מכור הקדישו לא קדש.  ליידא מילה א"ל לאחר שלשים לשייר לו אכילת פירות.  הילך סלע זה שתקנה לי שדך לאחר שלשים יום.  מכרה בתוך שלשים אינה מכורה.  ומה בינה לאשה אלא מכרה הרי זו מכורה.  הילך כסף זה שיקנה לי עבדך לאחר שלשים.  אית תניי תני הראשון ביום וביומיים ואית תניי תני השני ביום וביומיים.  אית תניי תני זה וזה אינו ביום וביומיים.  אית תניי תני זה וזה ביום וביומיים.  מאן דמר הראשון ביום וביומיים.

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך