תלמוד ירושלמי -> סדר מועד -> מועד קטן

פרק א ב ג
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת מועד קטן פרק ג

דף יא, א פרק ג הלכה א גמרא  רבי לא השתא מרחקין והשתא מקרבין.  אמר רבי יוסה חזרו ונמנו לכשיחזור בו יהו מקרבין אותו.  המנודה לרב מנודה לתלמיד המנודה לתלמיד אינו מנודה לרב.  המנודה לאב בית דין מנודה לחכם המנודה לחכם אינו מנודה לאב בית דין.  המנודה לנשיא מנודה לכל אדם.  עד כדון חכם שנידה ואפילו חבר שנידה.  נישמעינה מן הדא חדא אמהא מן דבר פטא הוות עברה קומי חדא כנושא חמת חד ספר מחי לחד מיינוק יתיר מן צורכיה.  אמרה ליה יהוי ההוא גברא מחרם.  אתא שאל לרבי אחא א"ל צריך את חשש על נפשך.  הדא אמרה העושה דבר שלא כשורה צריך נידוי.  רבן שמעון בן לקיש הוה מעייני תינין בברברית אתון ליסטיא וגנבון מינהון בליליא ובסופא ארגש בהון.  אמר לון ליהוון אילין עמא מחרמין.  אמרון ליה ייא דהוא גוברא מחרם.  חש על נפשיה אמר ממון אינון חייבין לי.  דילמא נפשן.  נפק פרי בתריהון אמר לון שרון לי.  אמרין ליה שרי לן ונן שריי לך הדא אמרה המנדה את מי שאינו צריך ונידה אותו נידויו נידוי.  מי מתיר.  לא כן תני מת אחד ממנדיו אין מתירין לו.  אמר רבי יהושע בן לוי הדא דאת אמר בשאין שם נשיא אבל אם יש שם נשיא הנשיא מתיר.  ר' יעקב בר אחא בשם ר' בא בר ממל מעשה באחד שמת אחד ממנדיו ולא התירו לו.  ולא כן אמר רבי יהושע בן לוי הדא דאת אמר בשאין שם נשיא אבל אם יש שם נשיא הנשיא מתיר.  וקמת מה דאמר רבי יעקב בר אחא בשם רבי בא בר ממל בשלא חזר בו.  רבי יעקב בר אביי בשם רב ששת נמנו באושא שלא לנדות זקן.  ואתייא כיי דאמר ר' שמואל בשם רבי אבהו זקן שאירע בו דבר אין מורידין אותו מגדולתו אלא אומרים לו (מלכים ב יד) הכבד ושב בביתך.  רבי יעקב בר אביי בשם רבי אחא זקן ששכח תלמודו מחמת אונסו נוהגין בו כקדושת ארון רבי אחא ר' תנחום רבי חייה בשם רבי יוחנן זקן שנידה לצורך עצמו אפילו כהלכה אין נידויו נידוי.  ביומוי דר' ירמיה אתת עקא על טיברייאי.  שלח בעי מנרתא דכספא גבי רבי יעקב בי רבי בון שלח א"ל אדיין לא שב ירמיה מרעתו וביקש לנדותו.  והוה רבי חייה בריה דרבי יצחק עטושיא יתיב תמן.  א"ל שמעתי שאין מנדין זקן אלא אם כן עשה כירבעם בן נבט וחביריו.  א"ל דכמה השקוה וכירבעם בן נבט וחביריו עשה.  ונדון אילין לאילין וחשון אילין על אילין וצרכון משתרייא אילין מן אילין:  וכן מי שנשאל לחכם והותר.  מה אנן קיימין אם כשנשאל קודם לרגל לא יגלח אם בשלא נשאל קודם לרגל אל יגלח אלא כי נן קיימין כשנשאל קודם לרגל ולא מצאו פתח לנדרו אלא ברגל כהדא רבי שמעון ברבי לא מצאו פתח לנדרו עד שבא אחד מזקני הגליל.  ואית דאמרין רבי שמעון בן אלעזר הוה

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך