תלמוד ירושלמי -> סדר זרעים -> חלה

פרק א ב ג ד
לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל

מסכת חלה פרק ב

דף יג, א פרק ב הלכה ב משנה  מי שאינו יכול לעשות עיסתו בטהרה יעשנה קבין ואל יעשנה בטומאה.  ורבי עקיבה אומר יעשנה בטומאה ואל יעשנה קבין שכשם שהוא קורא לטהורה כך הוא קורא לטמאה.  לזו קורא חלה בשם ולזו קורא חלה בשם.  אבל קביין אין להן חלה בשם.  העושה עיסתו קבין ונגעו זה בזה פטורין מן החלה עד שישוכו.  רבי אליעזר אומר אף הרודה ונותן לסל הסל מצרפן לחלה:

דף יג, א פרק ב הלכה ב גמרא  מה פחות מארבעת מיל יעשנה בטהרה.  ארבעת מיל יעשנה קבין.  אי ארבעת מיל יעשנה בטהרה יותר מארבעת מיל יעשנה קבין.  נשמעינ' מן הדא דא"ר חייא בר ווא כגון קיסרין.  וקסרין לאו ארבעת מילין היא.  הדא אמרה ארבעת מיל יעשנה בטהרה יותר מארבעת מיל יעשנה קבין.  ר' אמי הורי בכפר שמי לעשות עיסה גדולה בטומאה.  והלא אין שם ארבעת מילין.  מכיון דנהרא מפסיק כמי שיש שם ארבעת מיל.  מתנית' דר"ע דר"ע אמר יעשנה בטומאה ואל יעשנה קבין.  עיסה גדולה היתה נוח היה לו להלך כמה ולא לעשותה קבין.  מחלפה שיטתיה דר"ע תמן הוא אמר נוטל מקב חלה וכא הוא אמר הכין.  תמן לשעבר ברם הכא לכתחילה:  רבי יונה רבי חייה בשם רבי יוחנן רבי יוסי רבי אימי בשם רבי יוחנן והן שנשכו.  אית תניי תני הסל מצטרף ואין התנור מצרף.  ואית תניי תני התנור מצרף ואין הסל מצרף.  אמר רבי יוחנן איתיתיה מדחילפיי נשכו כאן וכאן מצרף.  לא נשכו כאן וכאן אינו מצרף.  מתניתא כגון אילין ריפת' דבבל:

דף יג, א פרק ב הלכה ג משנה  המפריש חלתו קמח אינה חלה וגזל ביד כהן.  העיסה עצמה חייבת בחלה.  והקמח אם יש בו כשיעור חייבת בחלה ואסורה לזרים דברי רבי יהושע.  אמרו לו מעשה וקפשה זקן זר אמר להן אף הוא קילקל לעצמו ותיקן לאחר.  חמשת רבעים קמח חייבין בחלה הן [ושאורן] וסובן ומורסנן חמשת רבעים חייבין.  ניטל מורסנן מתוכן וחזר לתוכן הרי אילו פטורין.  שיער החלה אחד מעשרים וארבעה.  העושה עיסה לעצמו והעושה למשתה בנו אחד מעשרים וארבע'.  נחתום שהוא עושה למכור לשוק וכן האשה שהיא עושה למכור בשוק אחד מארבעי' ושמונה.  ניטמאת עיסתה שוגגת או אנוסה אחד מארבעים ושמונה.  ניטמאת מזידה אחד מעשרים וארבעה כדי שלא יהא חוטא נשכר.  רבי ליעזר אומר <מטלית> [ניטלית] מן הטהור על הטמא כיצד עיסה טהורה ועיסה טמאה נוטל כדי חלה מעיסה שלא הורמה חלתה ונותן פחות מכביצה באמצע כדי שיטול מן המוקף.  וחכמים אוסרין:

לדף הבאלדף הקודם     :עבור ל


   לדף ראשי מאגר ספרות הקודש  

תנ"ך | משנה | תוספתא | תלמוד ירושלמי | תלמוד בבלי | מדרש תנחומא | משנה תורה לרמב"ם
 

לדף ראשי מקראנט | מאגר מידע | הפעלות ממוחשבות | קהילת מורים | אחיתופל | עזרה
 
 

כל הזכויות בטקסטים הספרותיים כפי שהם מופיעים באתר "ספרות הקודש" הן של מכון ממרא.
החומר מופיע באתר סנונית על סמך רישיון מאת מכון ממרא ובאדיבותו הרבה.
החיפוש באתר זה הוא בשיתוף מורפיקס

כל הזכויות שמורות © 2003-2009 (ראה תנאי שימוש)
 
border
סנונית גשר מט"ח אבי חי מפמ"ר תנ"ך